על שיטת ימאהה

בימאהה מפתחים את האנושיות של הילדים דרך המוסיקה. כשהאמונה היא שחדוות הנגינה ולימוד המוסיקה תיצור אנשים טובים יותר בעולם אופטימי ושמח יותר

לשיטה שלושה עקרונות בסיסיים:

1. התאמת רמה וסגנון השיעורים לגיל התלמיד. כשלכל שכבת גיל קורס מיוחד המתאים לה. עידוד היצירתיות, דהיינו שימוש בדמיון בעת הנגינה, פיתוח יכולת האלתור וההלחנה: אלתור היא דרך נהדרת לשחרר אותנו מפחדים ומשיפוטיות, ודרכה אפשר להחצין רגשות פנימיים מודחקים, בין אם מדובר במוסיקת פופ או מה שמכונה מוסיקה "רצינית". הכל הולך, העיקר שהתלמיד "יעוף לבד".

2. לימוד נגינה בקבוצה, הקבוצות הן קטנות של 4-6 תלמידים, כך שהיחס נותר אישי ובמקביל מתקבל היתרון הקבוצתי כמו נגינה באנסמבל, שיעור דינמי וכד' (קיימת גם האפשרות ללימוד יחידני)

3. דרך הנגינה אנו מקנים לתלמידים את החומר התיאורטי: סולמות, מרווחים, בניית אקורדים. תירגול טכניקה דרך מנגינה מוכרת, ולא דרך תרגיל יבשושי משעמם. ע"י כך החומר התיאורטי, שרבים חוששים ממנו, נלמד בכייף ובעניין.

בימאהה מאפשרים לתלמידים לנגן עם חברים וליצור הרכבים מוסיקליים בסגנונות שונים: רוק, ג'אז, ישראלי, מקורי. אנו מאמינים במתן במה לתלמידים ומארגנים הופעות גם בבית הספר וגם מחוצה לו ע"מ להקנות ביטחון בנגינה מול קהל, ולממש את הנגינה הנלמדת בשיעור לידי חוויה של ממש.

מי יכול ללמוד מוסיקה?

במכוון אנו לא עורכים מבחני קבלה או התאמה! אנו מאמינים שכל מי שרוצה ללמוד נגינה- יכול! אנו מאמינים שכל מי שרוצה ללמוד מוסיקה – מגיע לו ליהנות מהעולם הנפלא הזה! מחקרים רבים כבר הוכיחו את היתרונות הרבים של לימודי נגינה החל מאינטליגנציה מוגברת וכלה באורח חיים בריא יותר, אין אדם שלא יכול להתפתח בכיוונים אלו.

בנוסף גורסים המחקרים שוב ושוב כי נגינה טובה לבריאות. לימודי נגינה משפרת את יכולת הזיכרון, מורידה מתח ואת לחץ הדם, בונה ביטחון וכתוצאה מכך מובילה להצלחה גדולה יותר בלימודים. מכאן שכל אחד ילמד לפי רמתו, כשרונו, ציפיותיו והשקעתו בתחום. קצב התקדמותו יקבע לפי כל אלה וביחד עם קבלת ההדרכה המתאימה והמיקצועית ביותר מצוות המורים.

אחד היסודות החשובים ביותר שמעניקה לנו המוסיקה, היא חופש. לכל אחד מגיע לחוש את התרוממות הנפש הזאת. כל מה שביה"ס עושה זה להכניס את התלמיד ל"מגרש המשחקים", להסביר לו על המשחק, ואז לתת לו לשחק ולהעצים בו את התשוקה. ילדים העוסקים במוסיקה נחשבים למשתפי פעולה יותר עם חברים ומורים, יש להם ביטחון עצמי גבוה יותר ויכולת הבעה עצמית טובה יותר.

לסיכום: עם הכוונה נכונה ומיצוי הפוטנציאל המוסיקלי הגלום בכל אחד, כל אחד יכול לתרום ולהיתרם ממוסיקה!

בית הספר מכוון ללימוד נגינה החל מהגיל הרך 4-5, בשיטת ה JMC דרך גילאי ביה"ס, המתבגרים הצעירים, החבר'ה שאחרי צבא ועד למבוגרים שהחליטו להגשים חלום ישן… כשלכל שכבת גיל יש את הגישה, המורים והפעילויות המתאימות לה.

"למוסיקה אין גיל"

לסלי באנט, תרפיסט מוסמך במוסיקה, טוען כי לימודי נגינה יכולים להאט את תהליך ההזדקנות כי הם מפעילים גירויים במוח, ובכך מעלים את רמת האנרגיה בגוף. הסוד לבריאות חבוי בהמשך גירוי מערכת העצבים ע"י הלימוד המוסיקלי.

שירלי (נחמה) פרקש, עיתונאית ומורה לנגינה שלמדה את שיטת ימאהה אומרת בכתבתה שאדם המבטל אפשרות של נגינה בכלי כי "בגילי האצבעות כבר לא גמישות" דומה לאדם שלא מתחיל להתעמל כי הוא "אף פעם לא עשה את זה". לקריאת הכתבה המלאה ב-ynet

לכן, בין אם קיבלתם הכשרה מוסיקלית בעבר, או לא למדתם כלום, לא פעם תגיבו באופן רגשי זהה לאותו קטע מוסיקלי. בגלל זה, העבר המוסיקלי שלכם ממש לא רלוונטי.

בבית הספר תמצאו מקום להגשים חלום זה. ההוכחה הטובה ביותר כי למוסיקה אין גיל היא ההרכבים המוסיקלים הקיימים בביה"ס המורכבים מדורות שונים (לדוגמא: סבתא ונכדתה המופיעות בארבע ידיים בפסנתר, אב ובניו בהרכב רוק או הרכב ג'אז עם בסיסט בן 15, קלידן בן 35 וסקספוניט בן 45).